Mini workshop mandala borduren

Dit leuke patroontje heb ik gemaakt bij een mini-workshop mandala borduren. Een bijzonder leuke techniek. Je legt je garen op tafel, neemt een lapje stof, bepaalt het midden en maakt een mooie lijn. Deze naar vier kanten op dezelfde manier nog een keer borduren (het oranje). Daarna heb ik hier tegenaan nog een lijn (licht oranje) geborduurd en ook nog een donkere. Het leuke is, dat je vantevoren absoluut niet weet hoe het eindresultaat er uit zal zien.
Dit ga ik zeker nog een keer doen!
Dan wel op stof met een platbinding en niet op een aida-stof zoals dit voorbeeld (aida vind ik niet zo prettig borduren). Ook het licht in de workshop-ruimte was eigenlijk niet voldoende. Deze combinatie resulteerde in wat slordige kruissteekjes, maar het effect van het borduren op deze manier vind ik fantastisch.

mandala

mandala borduren

2 gedachten over “Mini workshop mandala borduren

  1. liesbos@home.nl Bericht auteur

    Blij dat ik weet dat het dus geen aida was. Bij het borduren schoten de kruisjes telkens onder de draden van de stof. Een aida heeft ook vier draden per ‘hokje’ en deze maar twee. Weer wat geleerd. Dankjewel Elma.

  2. elma

    Lies een leuk begin voor een mandela, dit kun je nog verder uitbreiden.
    Neem je restjes splijtgaren en een ander stukje stof en begin opnieuw.

    Hopelijk dat ik je help met een stukje textielwarenkennis.
    De stof waar je op werkt is geen aida maar heeft een panamabinding.
    Werd ook erg veel gebruikt voor Hardangerwerk.
    Deze stof werkt helemaal niet prettig als je er op deze manier kruisjes op borduurt.
    Veel borduurplezier met je mandela.

Reacties plaatsen niet mogelijk.